Lokaty standardowe a promocyjne

W ofercie każdego banku znajdują się dwa rodzaje lokat: lokaty standardowe oraz promocyjne. Lokaty standardowe znajdują się stale w ofercie banku już przez dłuższy czas, często od początku jego istnienia. Ich czas trwania stanowi z reguły wielokrotność miesięcy lub lat. Są to lokaty odnawialne o zazwyczaj stałym oprocentowaniu, którego stawka pozostaje na dość stabilnym w upływie czasu poziomie. Natomiast lokaty promocyjne charakteryzują się przede wszystkim tym, że powstają w miarę potrzeb chwili, głównie wtedy, gdy bank potrzebuje środków na finansowanie akcji kredytowej. W związku z tym ich okres trwania są dość dowolnie ustalany (np. lokata 102-dniowa), są nieodnawialne, a co najważniejsze dla klienta, ich oprocentowanie jest na ogół znacząco wyższe niż lokat standardowych o porównywalnym okresie trwania. Bank, poza pozyskaniem dodatkowych środków, ma też często na uwadze przyciągnięcie nowych klientów, których w obliczu dużej konkurencji najłatwiej przyciągnąć wysokim oprocentowaniem. Natomiast jeśli chce się takich klientów zatrzymać na dłużej, trzeba im zaproponować często dodatkowe korzyści, aby znowu nie wrócili do konkurencji. Każdy bowiem zadowolony z oferty banku klient ma swoich znajomych, którym może również dany bank polecić i w ten sposób wzrasta szansa na pozyskanie nowych klientów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.